Pridal Petru | 20-08-23
Úspech reklamných kampaní závisí na rôznych faktoroch, vrátane kreativity, cielenia a efektívneho využitia reklamných pomôcok. V tejto prípadovej štúdii sa pozrieme na niekoľko príkladov úspešných kampaní, ktoré dosiahli vynikajúce výsledky vďaka inteligentnému využitiu reklamných pomôcok.
Výrobca obuvi si vytvoril atraktívne bannery s logom svojej značky a inštaloval ich na strategických miestach športových podujatí a obchodných centier. Tieto reklamné pomôcky vytvorili výraznú vizuálnu prítomnosť značky, čo viedlo k výraznému zvýšeniu brandového povedomia a rastu predaja.
V rámci tejto kampane vytvoril výrobca aj personalizované reklamné predmety s logom značky, ktoré boli rozdávané na podujatiach. Tieto predmety slúžili ako praktické a zaujímavé pripomienky na danú značku a zvyšovali jej viditeľnosť aj v každodennom živote zákazníkov.
Kombinácia vizuálnej prítomnosti značky prostredníctvom bannerov a reklamných predmetov spolu s aktívnym zapojením na sociálnych médiách prispela k získaniu veľkého počtu nasledovníkov a zvýšeniu angažovanosti zákazníkov.
Online obchod vytvoril personalizované reklamné stojany, ktoré poskytovali informácie o produktoch a zákazníci mohli okamžite skenovať QR kódy pre získanie zliav. Táto interaktívna forma reklamy zvýšila angažovanosť zákazníkov, viedla k vyššej konverzii a vytvorila lojálnu zákaznícku základňu.
Okrem personalizovaných reklamných stojanov spustil obchod aj online chat na svojej webovej stránke, čo umožnilo zákazníkom získať okamžité odpovede na svoje otázky. Rýchla a personalizovaná komunikácia pomohla vybudovať dôveru a zvýšila konverziu na webovej stránke.
Ďalším krokom bolo usporiadanie eventov, kde zákazníci mali možnosť skúsiť a vidieť produkty v reálnom prostredí. Táto osobná interakcia s produktmi pomohla zákazníkom lepšie pochopiť ich výhody a viedla k rýchlejšiemu rozhodnutiu o nákupe.
Distribučná spoločnosť využila bannery umiestnené na verejnej doprave, ktoré informovali o ich službách a ponúkali zľavy pre nových zákazníkov. Táto kampan zvýšila povedomie o spoločnosti, prilákala nových zákazníkov a zabezpečila dlhodobý rast obchodu.
Okrem tradičných reklamných bannerov spolupracovala spoločnosť aj s digitálnymi obrazovkami a audio reklamami na zastávkach verejnej dopravy. Tieto interaktívne prvky prilákali pozornosť cestujúcich a zlepšili zapamätateľnosť reklamy.
Aby bolo dosiahnuté ešte lepšie cielenie, spustila spoločnosť aj geolokačnú reklamu, ktorá bola zobrazovaná len v oblastiach so zvýšenou pravdepodobnosťou cestovania cieľovej skupiny. Táto cielená reklama pomohla zvýšiť efektivitu kampane a zlepšiť návratnosť investície.
Hotelový reťazec vytvoril mobilné stoly s informačnými letákmi a vzorkami v jednotlivých miestach svojich hotelov. Tieto inovatívne reklamné pomôcky poskytovali zaujímavé informácie o hoteli a jeho službách, čo viedlo k vyššiemu záujmu hostí a zvýšeniu objednávok ubytovania.
Aby sa ešte viac zapojili zákazníci, spustili hoteli aj súťaže na sociálnych médiách, kde hostia mohli vyhrať zážitkové balíčky alebo zľavy na ubytovanie. Tieto súťaže a marketingové aktivity prostredníctvom sociálnych médií zvýšili povedomie o hoteli a prilákali nových hostí.
Ďalšou výhodou bolo zapojenie personálu, ktorý bol dobre informovaný o mobilných stoloch a vedel poskytnúť hostom dôležité informácie. Táto osobná komunikácia pomohla hostom lepšie porozumieť výhodám a zážitkom, ktoré ponúka hotel.
Banka pripravila kampaň, kde rozdávala personalizované reklamné darčeky na podujatiach a v ich pobočkách. Tieto darčeky, ako napríklad kľúčenky alebo USB kľúčenky, pomohli vytvoriť osobnú väzbu so zákazníkmi a zvýšili povedomie o bankovej službe.
Spoločnosť tiež vytvorila vernostný program pre svojich zákazníkov, kde mohli získavať body a výhody za používanie bankových služieb. Táto stratégia zvýšila zákaznícku lojalitu a viedla k dlhodobému vzťahu so zákazníkmi.
Aby sa zvýšila viditeľnosť banky, spolupracovala aj s obľúbenými influencermi, ktorí odporúčali ich služby a darčeky vo svojich príspevkoch na sociálnych médiách. Táto forma propagácie pomohla zvýšiť viditeľnosť banky a prilákať nových zákazníkov.